Everything

Hallå allihopa! :) Denna gång är det jag, Erika, som fick tummen ur och valde att skriva ett inlägg på den här bloggen.. :) Under ett nyårsläger som heter Livskraft Norr som var i Umeå medverkade jag i ett drama till låten Everything av Lifehouse som jag hade tänkte lägga upp så att ni skulle få se. Eftersom att det är väldigt mörkt och ganska svårt att se tänkte jag beskriva vad det är som händer för er som inte var på lägret och såg det då. 

Det börjar med att flickan i dramat, som spelas av mig, är helt livlös och står med tom blick. Sedan kommer Guds-gestalten i dramat in och blåser liv i flickan. Han styr hennes rörelser, visar henne världen och dansar med henne. Allt är bra, helt enkelt. Efter detta får man se hur flickan utsätts för flera olika frestelser. Det är en charmör, en rik man som lockar med pengar, en festande tjej som lockar med akohol, modeller som kommer och ger flickan komplex och visar henne hur hon ska försöka spy upp maten. Sist kommer själva djävulen som kommer och sliter i flickan och ger henne en kniv och visar hur hon ska skada sig själv. Flickan gör det, men kastar sen iväg kniven. Då tar djävulen med henne och visar hur alla de tidigare "frestelserna" nu vänder ryggen till henne. Djävulen försöker visa hur ingen tycker som henne (utom Gud som under hela dramat står med öppen famn, trots att flickan har valt att vända honom ryggen och låta sig frestas av allt möjligt annat), och trycker sedan en pistol mot flickans huvud. Flickan tittar på pistolen, och sätter den sedan mot sitt huvud. Hon har fallit för frestelse efter frestelse och tror nu på att alla onda tankar som djävulen har försökt att trycka i henne stämmer. Flickan står och gråter och skakar samtidigt som hon långsmat lyfter pistolen och trycker den mot sitt huvud..

Resten måste man se, det blir bara dåligt om man försöker förklara. Så ta en titt på det här klippet, och tänkt på budskapet. Det var det vi ville få fram med det här dramat.



Avslutar med ett bibelord från Jesaja 41, vers 10: Var inte rädd, jag är med dig. Ängslas inte, jag är din Gud. ♥

Kommentarer
Postat av: Maria

Kul att ni har tagit upp skrivandet igen. Jag hade nästan glömt bort att kolla in er blogg. Nu hoppas jag på fler inlägg. Det är så uppmuntrande att läsa vad ni har att säga.

2012-04-12 @ 00:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0