Ledig kväll?

Är du inte intresserad av idol men inte känner för det ikväll, eller bara allmänt ledig och sugen på att fara någonstans? Far då till Jävre på bibelskola pilgrim! grym bibelskola med världens bästa Simon Jonsson.

Tänkte berätta om min måndagskväll lite grann. Jag kunde inte somna så jag låg vaken ett tag och så for mina tankar iväg till bloggen. Jag har varit sugen på att skriva ett inlägg men inte riktigt vetat vad jag skulle ha skrivit och så skickade jag en tanke till Gud. Jag bad att han skulle hjälpa mig att komma på något att skriva till er :)  Vi har ju börjat gå mot mörkare tider och då började jag tänka på bibelordet där Jesus säger att han är världens ljus. Problemet var bara att jag kom inte ihåg hur det fortsatte efter Jesus sade:" jag är världens ljus...". Jesus kan ju verkligen överraska en ibland med att visa en vad man verkligen vill se och jag tänkte: "undrar om Jesus inte kunde vägleda mig i bibeln till det här stället så jag hittar slutet på versen." Jag hittade inte versen men jag hittade många andra bra ställen som verkligen tilltalade mig djupt. Jag släckte lampan efter en stunds bläddrande, inte ett dugg besviken på att jag inte hittade stället utan helt tillfredsställd med vad jag hittat. När jag stängde ögonen kom hela bibelversen till mig! (Nog det för att slutet var lite annorlunda men ändå!)

Jag hoppas detta kan vara ett litet ljus i höstmörkret för dig! Även om man kan var i en torka så är det bara att hålla fast vid tron för vi vet ju vilka under Gud har gjort under "de lättare tiderna" och dom kommer att komma tillbaka. vänta och se! :)

Sedan talade Jesus till dem och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." Joh 8:12

De ställen jag hittade: Mark 1:35-39, Luk 6:27-45, Luk 8:9-10, Joh 3:20-21, Apg 13:47-52
/V

Kommentarer
Postat av: Simon Jonsson

Hej på er tjejer!



Blir otroligt glad att ni startat denna blogg! Var verkligen frimodiga och skriv från hjärtat...



Många kommer att bli uppmuntrade i sin tro genom att läsa det ni skriver! Ni är så bra föredömen och förebilder.



Allt gott och vi ses!



Simon

2010-09-30 @ 10:20:58
URL: http://www.bibelskolapilgrim.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0