Plötsligt händer det...

Hej hopp!
Igår när vi skulle bestämma bloggnamn så brainstormade vi med allt mellan himmel och jord. Men efter en stunds funderande bestämde vi oss för att ta en tumvers. Vi hade redan ett förslag till namn och det var något med "raise", men vi blundade, bad att Gud skulle hjälpa oss med namnet så att det skulle bli bra. När jag öppnade ögonen var vi i Lukasevangeliets 7:e kapitel som vi skrev ner till er i förra inlägget.

Vi var på möte på morgonen och mötesledaren hade en textläsning,någonting som är väldigt vanligt bland mötesledarna. Hon läste en en text som vi kunde hitta på sidan 1527 i psalmboken. Texten var hämtad från Lukasevangeliet 7:11-17 och handlade om en änka vars ende son hade dött och Jesus sa till sonen "Stig upp!" - samma ställe som vi fick vårat bloggnamn ifrån!

Före vi bestämde oss för att starta en blogg pratade vi om hur mycket vi ville att Gud skulle visa sig för oss så att vi verkligen kunde se honom, så vi visste att han fanns där - och så får vi detta till svar! Detta är ett perfekt exempel på att Gud hör bön!



"Ty där två eller tre är samlade i mitt namn är jag mitt ibland dem" Matt 18:20

God bless!
Vickan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0