Vila i frid

Ibland tar livet slut, utan minsta förvarning. Jag tänker på det gifta paret som dog igår i en bilolycka vid Storforsen. Just vid sådana tillfällen väcks många tankar och funderingar, iallafall hos mig. Var hamnar man när man dör? Tar allting bara slut? Vad är meningen med livet?
Svåra frågor, som ingen kan svara på. Men som kristen så kan man alltid lita på att har man sagt ja till Gud i sitt hjärta så kommer man till himlen. Och det känns väldigt skönt att tänka på för mig när jag får dessa funderingar. Att veta att man kommer bli välkomnad med öppna armar gör faktiskt att livet blir lite lättare att leva. 

Ty ingen av oss lever för sig själv, och ingen dör för sig själv. Lever vi, så lever vi för Herren. Dör vi, så dör vi för Herren. Vare sig vi lever eller dör tillhör vi alltså Herren (Rom 14:7-8)

Vila i frid, Viveca & Tommy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0