svar!

Från Nyfiken:

hur länge har ni som skriver varit kristna? :)

Jag kan bara tala för mig själv här, men vi är alla uppvuxna i kristna familjer så jag tror att det är ungefär likadant för oss alla. Jag kan inte säga precis när jag blev kristen, men jag är uppvuxen i kyrkan och därför har den blivit en naturlig del i mitt liv. Jag skulle tro att det var kring tiden då jag konfirmerade mig som min tro började växa.
Från Nyfiken:
enligt kristendomen, vars hamnar man när man dör om man inte är kristen men levt ett bra liv?
Enligt bibeln så hamnar man i helvetet, oavsett hur bra liv man levt, om man inte är kristen. Det kan låta hårt, men så är det. Men. Kom ihåg att det aldrig är för sent att bli kristen! Be en enkel bön. Säg ja till Gud med ditt hjärta, och mena det verkligen.
Från Sara:
eftersom Gud vill att man ska tro på honom och älska honom, eftersom han älskar oss, sätter han då de som tror på honom, är kristna, före alla andra eller tror ni han, som jag tror, försöker nå ALLA folks hjärtan? =)
Nej, jag tror verkligen inte att han sätter alla som tror på honom före. Gud knackar på alla hjärtans dörr, men det är upp till oss om vi vill släppa in Honom! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0