Bönesvar

När det är någonting i mitt liv som är svårt tycker jag mest synd om mig själv, vill gömma mig under täcket och bara dö. Helt seriöst. Allt känns jobbigt. Ingen tycker om mig, det går inte bra i skolan och så vidare. Egentligen är det kanske bara en småsak, en dålig dag eller liknande. Jag antar att jag inte är den enda som brukar känna på det här viset? Man glömmer så sjukt lätt bort att Jesus ALLTID finns där och vill hjälpa till med allting som känns jobbigt.

Under de två senaste åren har jag börjat få det lite svårare för matte. Nu när jag började tvåan kändes allting hopplöst. Matte B. Eftersom att jag redan var inställd på att allting skulle gå åt skogen tänkte jag inte så mycket mer på det där. Inte förrän jag märkte att det fasansfulla matteprovet närmade sig med stora steg. Jag hade inte gjort någonting i matteboken och allting kändes verkligen hemskt. Då bad jag till Gud att han skulle hjälpa mig. Hjälp mig bli motiverad! Jag vet ju att jag kan om jag bara försöker.

Igår skrev jag provet. Och vet ni vad? På mindre än en vecka lyckades jag jobba igen hela planeringen från början av terminen! När jag gick in i lektionssalen kände jag mig helt plötsligt lugn. Han satt ju där vid min bänk och väntade på mig. Liksom sa till mig att det kommer gå bra. Och om det inte gör det, så får du väl helt enkelt göra omprov, du gjorde ändå ditt bästa. Jesus hjälpte mig med att plugga! Han hörde min bön.

Jag är säker på att Jesus vill hjälpa dig med vad du än ber om. Han kanske inte sänder ner en Iphone4 från himlen medan alla änglar sjunger Halleluja, men han vill hjälpa dig. Det är jag säker på!

/Ida

Kommentarer
Postat av: Jonte Berglund

Fantastiskt bra skrivet!



Precis som alla andra inlägg! Grymt bra blogg!:)

2010-11-14 @ 14:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0