Till Jävre på lördag? Jomenvisst!

Mors galosh!


Okej, det är inte morgon, men gillar frasen :)


Tänkte bara göra lite reklam för helgen! Alltså, konsert i Kustkyrkan, Jävre, på lördag. Fullspäckad kväll som börjar kl 17 och pågår till sent på kvällen. Det blir många bra band som spelar och så kommer Simon Jonsson hålla i en predikan kl 19. Grymt! Jag hoppas verkligen att ni kommer för detta vill man bara inte missa! Vill du ha mer information finns det ett evenemang på facebook, så sök på Christ (a)live. Lockande namn va? Det tycker då jag i alla fall :)


Tänkte att jag kan ju tajma in att skriva några väl valda ord när jag ändå är här. Vi hade träff med våran kristna skolgrupp igår på skolan och då hade Stina en jättebra andakt från bergspredikan. Det är viktigt att vi tänker på detta för det handlar mycket om hur vi ska bete oss mot andra. Det tycker jag är viktigt. Det kan vara svårt att leva efter det, men man kan ju ändå ha det i bakhuvudet. Detta bibelställe är jättebra på att förklara det tycker jag.


1Döm inte, så blir ni inte dömda. 2Ty med den dom som ni dömer med skall ni dömas, och med det mått som ni mäter med skall det mätas upp åt er. 3Varför ser du flisan i din broders öga när du inte märker bjälken i ditt eget? 4Och hur kan du säga till din broder: Låt mig ta bort flisan ur ditt öga - du som har en bjälke i ditt öga? 5Hycklare, ta först bort bjälken ur ditt öga, så kan du se klart och ta bort flisan ur din broders.



Visst syns vi då? Bra!
Ha de gött!
/Vickan

Kommentarer
Postat av: Anonym

det där bibelstället borde den äldre eliten på Efs i Älvsbyn lyssna mer till! ...

2010-11-11 @ 20:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0