Det spruckna lerkruset

Hej igen! Nu är det ett tag sen vi skrev något, men som sagt the Lord decides when to speak.


Det har varit en möteshelg här där vi bor och under lördagsmötet tänkte jag på en låtjag har lyssnat ganska mycket på. Den heter Orphans of God och handlar om att det inte finns barn till Gud som är föräldralösa. Han älskar oss så otroligt mycket och kommer aldrig släppa oss, vilket i mitt fall känns grymt skönt!

 

Jag går andra året på omvårdnadsprogramet och gör just nu ett arbete om funktionshindret Downs syndrom. En med Downs syndrom har ett kromosomfel i det 21:a paret, vilket gör att de ser lite annorlunda ut och att de har en utvecklingsstörning. Även om man har en missbildning någonstans så är man ändå älskad av Gud! Han lämnar en aldrig utan står vid ens sida dag ut och dag in, år in och år ut. There are no orphans of God! Jag tänker på en berättelse om ett lerkrus, som var sönder och det kände sig så värdelöst eftersom det inte kunde bära hem lika mycket vatten som det andra lerkruset. Det grät ut till sin ägare och beklagade sig för att det inte var så bra som det ville vara. Det ägaren då säger är att han alltid vetat om sprickan och har därför planterat blommor vid vägkanten som lerkruset har vattnat varje dag.


Alla är vi älskade och alla har vi en uppgift här i livet. Kom ihåg det! Du är älskad för den du är, du är speciell och har en uppgift!


http://www.youtube.com/watch?v=9BkN-4NYQj0

Jag är inte så teknisk så att jag kan lägga in ett youtube klipp, men klicka här så får ni höra låten. Rekommenderas!
/V

Kommentarer
Postat av: Anna

Ah! Nu först hittar jag er blogg! Har gjort en länk från min, kanske kan det hjälpa någon hit. Bra initiativ!

2010-10-11 @ 23:49:25
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0