You raise me up!

Vi fick en liten idé att skapa en blogg. En blogg för dig som är nyfiken på gud. Och för dig som inte är det.
Vi kommer att skriva om lite allt möjligt om detta ämne, bibelord, tankar, kristet mode och sånt :) En lite annorlunda blogg. Men vi tror att den här bloggen behövs!

Har du några frågor eller funderingar, tankar eller kommentarer som du vill ta mer personligt än i kommentarsfältet så kan du skicka ett mail till [email protected]! Vi bits inte.. ;)


Tumversen vi drog för att få inspiration till ett perfekt bloggnamn:

"Därefter begav sig Jesus till en stad som heter Nain,
och hans lärjungar och mycket folk följde med honom. Just som han närmade sig stadsporten bars det ut en död. Han var ende sonen, och hans mor var änka.
En stor skara människor från staden gick med henne. När Herren såg henne fylldes han av medlidande med henne och sade: "Gråt inte." Sedan gick han fram och rörde vid båren.
Bärarna stannade, och han sade: "Unge man, jag säger dig:
Stig upp!"
Då satte sig den döde upp och började tala, och Jesus överlämnade honom åt hans mor. De fylldes alla av fruktan och prisade Gud och sade: "En stor profet har uppstått bland oss" och: "Gud har besökt sitt folk." Detta tal om honom spred sig i hela Judeen och landet där omkring." Luk. 7:11-17

/The halleluja girls!

Kommentarer
Postat av: Maria

Tack tjejer! Gud välsigne er och ert bloggande. Jag är helt säker på att er blogg kommer att bidra till att den sista delen av den tumvers ni drog - Detta tal om honom spred sig i hela Judeen och landet där omkring - kommer att bli en verklighet för dem i er "del av landet".

2010-09-27 @ 20:43:44
Postat av: Sebajha

inte för att vara petig, men grammatiskt sett är det lite fel att kalla bloggen för "raise up". Det borde hellre vara "Rise Up" som en uppmaning att, jag citerar, stiga upp. raise up är en fel böjning och betyder mer ATT uppväcka. :P SORRY FÖR ATT JAG ÄR PETIG <3

2010-09-27 @ 21:54:29
Postat av: Maria

Att uppväcka ..... vilket fantastiskt namn .... sorry Kågge, håller inte med dig den här gången. Att bli påmind om att vi är, ska bli och att andra får bli uppväckta, både här och nu och en gång när vårt liv här på jorden är slut ..... det är precis vad jag behöver. =)

You raise me up ..... Thank you Lord

2010-09-28 @ 07:14:47
Postat av: Sara M

Jag har bara en liten tanke: Det här med vilka som kommer till himlen. Om jag fattat det rätt är det bara de som tror och följer Jesus och Gud. Det kan ju inte riktigt vara rättvist för det finns så många bra människor i världen, det garanterar jag, men bara då för att de föds in i en annan religion, som de då troligtvis kommer följa och tro på, så kommer de inte till himlen?

Det finna så många som inte vet vem Jesus var och kommer inte få veta det heller, är det då rättvist att de, bara för att de inte vet, inte får kommer till Jesus?



Även om vi har ett uppdrag att berätta för alla om Jesus så kanske inte alla hinner få veta om honom. Och om de hinner dö och lämna denna jord så hamnar de inte i himlen.



Undrar om ni förstår alls vad jag skrivit om..men nu fick jag det sagt iaf.

2011-03-01 @ 19:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0