Och vinnaren är...

... inte den förtjusande Veronica Maggio som dom sjunger i låten, utan Du! Tror du mig inte? Jo, men det är sant! Jesus säger det själv i 1 Korintierbrevet. När självförtroendet sviktar ska du komma ihåg att Du är en vinnare i Guds ögon. När vi valde att följa honom valde vi även det vinnande laget. Jesus Kristus tog på sig all vår synd när han blev uppspikad på korset och därför kommer vi in till himlen syndfria. Snacka om ett första pris. 

We are all the winners, we are all the best! Sjunger Nick Bogren och det stämmer ju. Han kanske sjöng det i ett annat tillfälle men just "we are all the winners" stämmer verkligen in i det här sammanhanget tycker jag.


Stället i Korintierbrevet är ganska långt, men jag råder dig att läsa det för att det är riktigt bra! 1Kor 15:22-58


Ska passa på att göra lite reklam när jag likaså är här, ikväll är det ungdomsmöte på EFS i Älvsbyn med start kl 19.
Varmt välkomna!

Kommentarer
Postat av: fralle

1 Kor 15:58

Var därför fasta och orubbliga, mina älskade bröder, och arbeta alltid hängivet för Herren, eftersom ni vet att ert arbete i Herren inte är förgäves.

2011-02-03 @ 23:50:45
Postat av: Anonym

Härliga lott att i ungdomens dagar

vandra med Herren mot himmelens ro,

ledd av den hand, som så trofast ledsagar

dem som på Frälsaren Jesus vill tro

2011-02-05 @ 21:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0