"Ge dig inte hän åt sorgsna tankar"

Syr 30:21-25
Ge dig inte hän åt sorgsna tankar,
och plåga dig inte med dina bekymmer.

Fröjd i hjärtat håller människan vid liv,
den som lever glad får leva länge.

Njut av livet , var lätt till sinnes
och håll sorgen på avstånd.

Att gå och sörja har blivit mångas fördärv,
och det gör ingen som helst nytta.

Avund och vrede förkortar livet,
och bekymmer gör så att man åldras i förtid.

Den som har ett ljust sinne och är glad i mat
förmår uppskatta det han får att äta.

Första versstycket är något att tänka på tycker jag. Man ska inte gräva ner sig så djupt i sina sorgsna tankar och bekymmer och hellre tänka på det som är bra och roligt! Jag hittade det här stället igår när vi var på bibleskola pilgrim i Jävre och det är ett fint ställe i bibeln att läsa när man är nere i en liten dvala eller känner sig allmänt nere. Det tillför ett hopp i alla fall för mig och jag rekommenderar er andra att läsa litegrann i just Jesus Syraks Vishet.

God bless!
Viktoria :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0